15-12-2021 10:13

Trwa II edycja programu EKO-czynni

Uczniowie szkół ponadpodstawowych mogą wziąć udział w konkursach organizowanych w ramach drugiej edycji programu edukacji ekologicznej EKO-czynn

Cele przedsięwzięcia to edukacja ekologiczna młodzieży, kształtowanie proekologicznych postaw wśród uczniów oraz wsparcie inicjatyw szkolnych związanych z ochroną środowiska. Organizatorem programu jest Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza.

Program prowadzony jest pod patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz Ministerstwa Klimatu i Środowiska.

Patronami akcji są: Uniwersytet Warszawski, Politechnika Warszawska oraz School of Form.

Patronat medialny sprawuje Polskie Radio.

Dla szkół i uczniów przygotowano dwa konkursy.

Konkurs dla szkół EKO-PROJEKTY

Do konkursu zgłaszają się zespoły szkolne składające się z nauczyciela i grupy od 2 do 10 uczniów. Zespoły mogą zgłosić plan realizacji projektu związany z ochroną środowiska według wybranych kategorii lub zainicjować swoją tematykę, która jest związana z szeroko pojętym dbaniem o ekologię.

Zespoły konkursowe mogą otrzymać granty w wysokości do 50.000 zł na wdrożenie i realizację swoich pomysłów ekologicznych. Dodatkowo najlepsze projekty otrzymają nagrody finansowe, a uczniowie praktyczne zestawy nagród rzeczowych.

Dla szkół przewidziano również do 50 wyróżnień. Wyróżnione zespoły otrzymają eko-zestawy np. parking dla rowerów czy zestaw domków dla owadów i budek lęgowych. Dzięki tym nagrodom szkoły będą mogły realnie wpłynąć na poprawę środowiska w swoim otoczeniu.

Konkurs dla uczniów EKO-REAKCJE

Konkurs przeznaczony jest dla uczniów z zamiłowaniem do zachowań i postaw proekologicznych.

Konkurs podzielony jest na comiesięczne etapy, z których każdy ma inny temat oraz zadanie konkursowe.

W I etapie zadaniem jest wykonanie zdjęcia i ukazanie bioróżnorodności w swojej okolicy.

W II etapie, idealnym dla artystów, zadaniem konkursowym jest pokazanie w formie rysunku, jak uczestnik ogranicza ilość produkowanych odpadów.

III etap polega na przygotowaniu tekstu opisującego sposób, w jaki uczestnik oszczędza
zużycie prądu i wody.

Zadaniem uczestników IV etapu jest przygotowanie krótkiego filmu dotyczącego ekologicznego podróżowania przez uczestnika

Gmina Radwanice