07-01-2025 08:46 ELEKTRONICZNE SKRZYNKI DLA MIESZKAŃCÓW! Czy wiedzą Państwo, że już wkrótce list polecony z urzędu będzie można odebrać przez Internet? Bez awizo i kolejek na poczcie. W ten sposób będzie można również wysłać list do urzędu. Wystarczy założyć adres i skrzynkę do e-Doręczeń na mObywatel.gov.pl. Czy wiedzą Państwo, że już wkrótce list polecony z urzędu będzie można odebrać przez Internet? Bez awizo i kolejek na poczcie. W ten sposób będzie można również wysłać list do urzędu. Wystarczy założyć adres i skrzynkę do e-Doręczeń na mObywatel.gov.pl. Od 1 stycznia 2025 roku wszystkie podmioty publiczne, wskazane w ustawie o doręczeniach elektronicznych będą zobowiązane do posiadania adresu do e- doręczeń elektronicznych (ADE). Od tego dnia e- Doręczenia staną się podstawową formą komunikowania z podmiotami publicznymi, zgodnie z ustawą o doręczeniach elektronicznych, kodeksem postepowania administracyjnego oraz ordynacja podatkową. e-Doręczenia nie są obowiązkową formą komunikacji dla osób fizycznych, jest to jednak wygodny, bezpłatny i bezpieczny sposób korespondecji z urzędami. Są równoważnym odpowiednikiem tradycyjnego pocztowego listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. System e-Doręczeń zastąpi korespondencję realizowaną przez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (ePUAP), dlatego już dziś zachęcamy Państwa do utworzenia adresu i skrzynki do e- Doręczeń. Jak założyć adres i skrzynkę do e- Doręczeń? Pomocne mogą się okazać instrukcje zawarte na oficjalnej stronie rządowej pod linkiem: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia/jak-zalozyc-adres-i-skrzynke-do-e-doreczen